فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 12 لغایت 22 اردیبهشت ماه سال 1387 در محل مصلای تهران برگزار می شود. به گزارش ستاد خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و بنا بر اعلام ستاد برگزاری تاکنون یکهزار و سیصد و پنجاه ناشرکشور اعم از کودک، آموزشی، دانشگاهی و عمومی جهت حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند و این روند ادامه دارد ادامه مطلب ...

رهنمود مسابقات فر هنگی وهنری مر حله استانی

رهنمود اجرایی واعزام مر حله استانی مسابقات فر هنگی وهنری

سلام علیکم

 ضمن تشکرازتلاش های ارزشمند همکاران گرامی در برگزاری مرحله اول ودوم مسابقات فر هنگی وهنری سال تحصیلی 87-86 یادواره اتحاد ملی وانسجام اسلامی،مقتضی است مقرر فر مائید بر اساس موارد ذیل نسبت به اعزام دانش آموزان بر گزیده جهت شرکت در مرحله استانی مسابقات فوق اقدام نمایند.

الف)-نکات عمومی

1-نسبت به تشکیل ستاد مسابقات اقدام نموده وپیش بینی های لازم جهت اعزام مناسب دانش اموزان به عمل اید.

2-در اعزام دانش آمو.زان،رعایت ضوابط مندرج در کتاب ((نقش مهر )) و ((پیام مهر )) الزامی است.

3-سر پرستی دانش آموزان اعزامی به عهده کارشناس مسئول ویا کارشناس فر هنگی وهنری منطقه می باشد .

4-ضروری است دانش آموزان قبل از اعزام نسبت به ضوابط ومقررات شرکت درمسابقات کاملا توجیه با شند .

5-سر پرست ومربیان دانش آموزان با ید در طول بر گزاری مسا بقات همراه آنان بوده وضمن اطمینان از شرکت ایشان در مسابقه ،از تماس مستقیم شر کت کنندگان با داوران و عوامل اجرایی خوداری شود.

6-اخذ رضایت نامه کتبی وحضوری از اولیاء دانش آموزان ضروری بوده ولازم است تا پایان مسابقات در منطقه نگهداری شود.

7-حضور به موقع دانش آموزان در محل اجرای مسابقات الزامی است واز شرکت نفرات وگروههایی که تاخیر آنان با عث اخلال در روند اجرایی مسابقات گردد ،ممانعت خواهد شد.

8-لازم است دانش آموزان به صورت گروهی،به همراه سرپرست ومربیان اعزام گردند.بنا بر این از پذیرش انفرادی عزیزان بدون حضور سر پرست خود داری خواهد شد.در این خصوص لازم است نواحی یک ودو قزوین عنایت ویژه داشته باشند.

ب)-نکات اختصاصی

1- آثار دستی وتجسمی دانش آموزان ونیز آثار تجسمی فر هنگیان شر کت کننده در فرا خوان پرسش مهر در تاریخ 14/2/87 در محل طبقه فو قانی سالن انتظار کوثر در یافت وپس از داوری،آثار دوره راهنمایی ونیز آثار غیر منتخب دوره نظری و مهارتی و پیش دانشگاهی وفر هنگیان در تاریخ 18/2/87 در همان مکان تحویل مسئولین فر هنگی وهنری مناطق خواهد شد .(آثار تجسمی فر هنگیان به تفکیک جنسیت ومدرک تحصیلی مطابق جدول رشته های مسابقات یک اثر ار سال گردد ). الصاق فرم شناسنامه اثر در پشت آن الزامی است .در این مر حله نیازی به ار سال فرم های مشخصات

(فرم شماره 3 ) نمی باشد .

2-مسابقات رشته سرود، نمایش صحنه ای و عر وسکی دوره نظری ومهارتی و پیش دانشگاهی بر اساس جداول پیوست و توضیحات مندرج در ذیل آن بر گزار می گردد .

3-هر گونه انصراف احتمالی گروه های شرکت کننده را لازم است حد اقل سه روز قبل از اجرابه صورت کتبی به کار شناسی فرهنگی وهنری سازمان گزارش نمایند .

4- همراه داشتن کلیه وسایل مورد نیاز جهت اجرای سرود ونمایش توسط گروهها الزامی است.

5-هر گونه نوازندگی در اجرای سرودها ممنوع بوده ولازم است اهنگ بر روی نوار یا سی دی ضبط وتوسط دستگاه پخش گردد .

6-گروههای سرود،الزاما باید دو سرود اجرا نمایند واجرای تنها یک سرود ،به منزله استفاده از نصف امتیاز قابل اکتساب می باشد .

7-حضور فرد یا افراد غیر دانش آموز وبزرگسال در گروه تخلف محسوب شده و موجب حذف گروه وتذکر کتبی به منطقه خواهد بود .

8- محل بر گزاری مسابقات رشته سرود ونمایش سالن کوثر می باشد .

9- مسابقات رشته های شعر،داستان ومطالعه وتحقیق دوره نظری ومهارتی وپیش دانشگاهی به صورت غیر حضوری بوده ونفرات وگروههای اول هر پایه ورشته به تفکیک جنسیت  به شرط بر طرف کردن نواقص احتمالی مشخص شده از سوی داوران به مرحله کشوری راه خواهند یافت

معرفی تازه های کتاب

تازه های کتاب

 بعثت تا رحلت
        بعثت تا رحلت
نویسنده: مجتبی حسینی

معلم نمونه
       معلم نمونه
نویسنده:مجید رشید پور

آن روز دیدنی
آن روز دیدنی 
نویسنده:جواد محدثی

دختر ترسا
          دختر ترسا
   نویسنده: پرویز حضرتی

بعد از نوزده
          بعد از نوزده
نویسنده: پرویز حاصلی 

پهلوان پنبه
پهلوان پنبه
نویسنده: مهران زمانی

                                                                                                                      بیشتر

گلبرگ ۱۲

«خدایا با بهاری پر ابر و ابری پر باران، آب رحمت خویش را بر خاک خشک ما و بر گیاهان پر برکتت فرو ریز تا به باران درشت و بسیاری آن، خاک خشک، خرم و سبز گردد.»

امام علی (ع)

سال نو آوری وشکو فایی

سال نوآوری و شکوفایی
رهبر فرزانه‌ی انقلاب در پیام نوروزی، سال 1387 «سال نوآوری و شکوفایی» نامیدند:

«من برای این سال دو چیز را انتظام می‌برم: یکی این‌که در همه‌ی بخشهایی که گفتیم باید نوآوری بوجود بیاید؛ مسئولان دولتی در روشهای اقتصادی، در روشهای سیاسی و دیپلماسی، در پیشبرد کشور به سمت علم و تحقیق، در گسترش فرهنگ مطلوب در میان کشور، در ارائه‌ی خدمات به همه‌ی قشرها بخصوص قشرهای محروم و مظلوم، در آبادانی کشور، آحاد مردم در دانشگاهها، در بنگاههای اقتصادی، در دستگاههای گوناگون اجتماعی و خدماتی، هر کدامی نیاز دارند در کار خود و در عرصه‌ی فعالیت خود نوآوری کنند؛ این نقطه‌ی اولی است که مورد انتظار ماست.

در این سال باید نوآوری فضای کشور را فرا بگیرد و همه خود را موظف بدانند که کارهای نو و ابتکاری را ـ در سایه‌ی مدیریت صحیح و تدبیر درست ـ در فعالیت کشور وارد کنند.

انتظار دوم این است که فعالیتهایی که در سالهای گذشته انجام گرفته است، کارهایی که دولت کرده است، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که مسئولان گوناگون و آحاد مردم در بخشهای مختلف ـ چه سرمایه‌گذاری مادی، چه سرمایه‌گذاری معنوی ـ انجام داده‌اند، اینها به شکوفایی برسد و مردم نتایج آن را در زندگی خود حس کنند.
ادامه مطلب ...

میلاد رسول اکرم(ص)

خجسته میلاد پیامبر رحمت و منجی عالم بشریت ٬ حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک باد ....

 

 

                     سلام من به مدینه به آستان رفیعش به مسجد نبوی و به لاله های بقیعش