فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

سال نو آوری وشکو فایی

سال نوآوری و شکوفایی
رهبر فرزانه‌ی انقلاب در پیام نوروزی، سال 1387 «سال نوآوری و شکوفایی» نامیدند:

«من برای این سال دو چیز را انتظام می‌برم: یکی این‌که در همه‌ی بخشهایی که گفتیم باید نوآوری بوجود بیاید؛ مسئولان دولتی در روشهای اقتصادی، در روشهای سیاسی و دیپلماسی، در پیشبرد کشور به سمت علم و تحقیق، در گسترش فرهنگ مطلوب در میان کشور، در ارائه‌ی خدمات به همه‌ی قشرها بخصوص قشرهای محروم و مظلوم، در آبادانی کشور، آحاد مردم در دانشگاهها، در بنگاههای اقتصادی، در دستگاههای گوناگون اجتماعی و خدماتی، هر کدامی نیاز دارند در کار خود و در عرصه‌ی فعالیت خود نوآوری کنند؛ این نقطه‌ی اولی است که مورد انتظار ماست.

در این سال باید نوآوری فضای کشور را فرا بگیرد و همه خود را موظف بدانند که کارهای نو و ابتکاری را ـ در سایه‌ی مدیریت صحیح و تدبیر درست ـ در فعالیت کشور وارد کنند.

انتظار دوم این است که فعالیتهایی که در سالهای گذشته انجام گرفته است، کارهایی که دولت کرده است، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که مسئولان گوناگون و آحاد مردم در بخشهای مختلف ـ چه سرمایه‌گذاری مادی، چه سرمایه‌گذاری معنوی ـ انجام داده‌اند، اینها به شکوفایی برسد و مردم نتایج آن را در زندگی خود حس کنند.

برخی از کارها امروز آغاز می‌شود، لکن بزودی نتیجه‌ی خود را نشان نمی‌دهد؛ کارهایی که در سالهای اخیر انجام گرفته است و همچنین بسیاری از کارهایی که در طول سالهای گذشته انجام گرفته است، باید نتایج خود را بتدریج به مردم نشان بدهد و کام مردم را شیرین کند؛ باید آنچه را که کاشته‌ایم، شکوفا بشود و به مردم ثمر بدهد.

لذا من امسال را «سال نوآوری و شکوفایی» می‌نامم و انتظار دارم که ان‌شاءالله هم در زمینه‌ی نوآوری و هم در زمینه‌ی شکوفایی، ملت ما شاهد نتایج شیرینی باشند و سال را ان‌شاءالله به بهترین وجهی، با عزت، با موفقیت، با کامیابی و شادابی و با توان بیشتر به پایان ببرند.»

نگاهی به نام‌گذاری سال‌های گذشته 
سال 86 سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، سال 85 سال پیامبر اعظم (ص)، سال 84 سال همبستگی و مشارکت عمومی، 83 سال پاسخگویی سه قوه به ملت ایران، 82 نهضت خدمت‌گذاری ،81 سال عزت و افتخار حسینی، 80 سال اقتدار ملی و اشتغال آفرینی، سال 79 سال امیرالمومنین (ع) و 78 سال امام خمینی (ره) بود.

            لیست عناوین سال‌های 73 تا 86

73

تقویت وجدان کار و رعایت انضباط اجتماعی در همه امور

74

رعایت انضباط اقتصادی و مالی از ریخت و پاش، اسراف و زیاده روی در مصرف

75

پرهیز از اسراف در استفاده از ثروت عمومی، منابع مالی و طبیعی کشور

76

آراسته شدن ملت ایران به فضایل اخلاقی و توجه به معنویات

77

پرهیز از اسراف ، رعایت صرفه جویی  و نیز پایداری برمواضع اسلامی و انقلابی

78

سال امام خمینی (ره)

79

سال امیرالمومنین علیه‌السلام

80

اقتدار ملی و اشتغال آفرینی

81

سال عزت و افتخار حسینی

82

نهضت خدمت‌گذاری

83

سال پاسخگویی سه قوه به ملت ایران

84

سال همبستگی و مشارکت عمومی

85

سال پیامبر اعظم (ص)

86

سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی

87

نوآوری و شکوفایی

در آغاز سال 77 پرهیز از اسراف‌، رعایت صرفه جویی‌، قناعت و نیز پایداری برمواضع اسلامی و انقلابی رهنمود اول رهبری بود. ایشان در نوروز 76 آراسته شدن ملت ایران به فضایل اخلاقی و توجه به معنویات و تقرب به پروردگار را توصیه کرده بودند. در پیام نوروزی سال 75، به ضرورت و اهمیت پرهیز از اسراف در استفاده از ثروت عمومی، منابع مالی و طبیعی کشور؛ در اول فروردین 74 هم توصیه‌ی اول رهبری،‌ رعایت انضباط اقتصادی و مالی از ریخت و پاش، اسراف و زیاده روی در مصرف؛ و در پیام تبریک آغاز سال 73، ملت ایران را به تقویت وجدان کار و رعایت انصباط اجتماعی در همه امور توصیه کرده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد