فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

افتتاح نمادین ۷۲۰ نمایشگاه کتاب

افتتاح  720 نمایشگاه کتاب در مدارس استان قزوین و تقدیر از کتابداران وکتابخوانان بر تر

در پنجمین روز از شانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران(روز کتاب،ادبیات،شعر وداستان) مراسم افتتاح 720 نمایشگاه کتاب در سطح مدارس استان قزوین و تجلیل از کتابداران و دانش آموزان بر تر کتابخوان ، با حضور ریاست سازمان ،جمعی از مسئولان استانی و منطقه در مدر سه راهنمایی شاهد قائم ناحیه یک قز وین بر گزار گردید.

افتتاح نمایشگاه کتاب

افتتاح نمایشگاه کتاب در مدارس ناحیه یک قزوین

درروز پنجشنبه ۲۳/۸/۸۷سومین روز هفته کتاب با هدف توسعه فر هنگ کتاب وکتابخوانی ودر دسترس قرار دان کتاب برای دانش آموزان علاقه مند وتوسعه کتابخانه های آموزشگاهی، افتتاح نمایشگاه کتاب در مدارس،اندیشه،زنده یاد امین و ریحانه النبی با حضور ریاست وکارشناسان اداره آموزش وپرورش ناحیه یک و کار شناسان فر هنگی وهنری سازمان برگزار گردید .

شانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گرامی باد

کتاب، حتی در روزگار پیشرفتهای چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری و فرهنگ، نه تنها اهمیت خود را از دست ننهاده، که ابعاد گسترده‌تر و تازه‌تر و جلوه‌هایی پایدارتر یافته است. بی‌گمان، آنان که گامهای بلندی در وادی پیشرفتهای گوناگون برداشته‌اند، هرگز با کتاب و کتابخوانی بیگانه نبوده‌اند و یا اقبالی اندک بدان نداشته‌اند؛ بلکه مطالعه را به عنوان یک عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته‌اند
کتاب باید والاترین جایگاه را در گستره‌های فردی و اجتماعی دارا باشد؛ حال آنکه سوگمندانه و به دلایلی گوناگون، اکنون کتاب از چنین موقعیتی به شایستگی در جامعۀ ما برخوردار نیست و هنوز مطالعه به عنوان یک نیاز دایمی برای همگان مطرح نمی‌باشد. این مسئله، با توجه به چنان پیشینۀ درخشان و درک ضرورتها و نیازهای این زمان، درخور تأمل فراوان است و بازنگری آن باید از اولویتهای زندگانی ما باشد.

مراسم تجلیل

ازفرهنگیان ودانش آموزان حائزرتبه کشوری در مسابقات فر هنگی وهنری سال تحصیلی 87-86 تجلیل شد

مراسم تجلیل از فر هنگیان ودانش آموزان حائز رتبه در مسابقات فر هنگی وهنری پرسش مهرسال تحصیلی گذشته ،با حضور استاندار،ریاست سازمان،روسا ومعاونین مناطق و نواحی ،اعضاء شورای شهر و جمعی از مسئولان استانی در روزهای سه شنبه 14/8/87(پسران) و روز چهار شنبه 15/8/87 (دختران) در سالن اجتماعات شهرداری منطقه دو قزوین بر گزار شد ، در این مراسم به نفرات حائز رتبه اول تا سوم کشور لوح تقدیر ، نیم سکه ، ربع سکه و...اهداء گردید .

در گذشت طاهره صفر زاده

طاهره صفارزاده درگذشت

طاهره صفارزاده، شاعر و مترجم قرآن صبح دیروز پس از یک دوره بیماری در بیمارستان ایرانمهر تهران در سن 72 سالگی درگذشت.
به گزارش شبکه خبر؛ طاهره صفارزاده شاعر و استاد دانشگاه از یک ماه پیش، به‌علت زایده‌ مغزی در بیمارستان ایرانمهر تهران بستری شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته بود. 

وی در سال 1315 در شهرستان سیرجان متولد شد و پس از کسب مدرک لیسانس در رشته زبان و ادبیات انگلیس برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت. 

وزارت علوم و آموزش عالی در سال 1371، صفارزاده را به عنوان استاد نمونه اعلام کرد و در سال 80 پس از انتشار ترجمه قرآن کریم به افتخار «خادم القرآن» نائل آمد. 

سازمان نویسندگان آسیا و افریقا، در ماه مارس 2006 همزمان با بر پائی روز جهانی زن ، وی را  به عنوان شاعر مبارز و زن نخبه دانشمند مسلمان برگزید.  
از خداوند متعال غفران واعتلای مرتبه برا ایشان مسئلت می نمائیم.
ادامه مطلب ...

شعر دانش آموزان

((قیامت))

دقیقه از حرکت سیر می شود ، روزی

زمین ِ پیر ، زمین گیر می شود ، / روزی _

_ کسی که جان ِ تو را می گرفت ، می میرد

و در میان ِ جماعت ، قرار می گیرد

دوباره یخ زده ها در اجاق  می افتند

تمام حادثه ها ، اتفاق می افتند

ستاره های تنوری سیاه ، می چرخند

تمامی کره ها ، اشتباه می چرخند

برای خواب ِ تو گهواره ، گور خواهد شد

به جز بلا ، همه چیز از تو دور خواهد شد

و ناگهان یخ  ِ دنیا ، به جوش می آید

صدای دلهره سازی ! به گوش می آید

صدای پای خدا ، دانه های آخر ِ کِشت

قدم ، قدم  به جهنم ...  قدم ، قدم  به بهشت ... 

 

یاسر قنبرلو- پایه سوم – دبیرستان شهید انصاری- ناحیه دو قزوین

مهمترین بر نامه های هفته کتاب

مهمترین بر نامه های مناطق ونواحی استان قزوین در شانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران - 21 الی 28 آبانماه  

ادامه مطلب ...