فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

نهضت مطا لعه مفید

... خبرگزاری دانشجویان ایران - قزوین سرویس: استان ها در نخستین همایش نهضت مطالعه مفید استان قزوین از300 دانش آموز کتابخوان و کتاب یار فعال و برتر و 40 فرهنگی اثرگذاردر مطالعه غیردرسی دانش آموزان ... 
 
 

خبرگزاری دانشجویان ایران - قزوین
سرویس: استان‌ها

در نخستین همایش نهضت مطالعه مفید استان قزوین از300 دانش‌آموز کتابخوان و کتاب‌یار فعال و برتر و 40 فرهنگی اثرگذاردر مطالعه غیردرسی دانش‌آموزان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،" حبیبی" مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش با اشاره به جایگاه ارزشمند کتاب در فرهنگ ایران و دین مبین اسلام گفت: میزان و عیار هر جامعه‌ای در مطالعه و کتابخوانی آن جامعه است.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد جمعیت جهان در کشورهای توسعه یافته هستند، ادامه داد: 70 درصد کتاب‌های مورد نیاز جهان دراین کشورها تولید می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه وضعیت کنونی مطالعه در کشور مناسب نیست، افزود: برای موفقیت در این امر باید در کنار تولید و چاپ بیشتر کتاب، فرهنگ و نهضت مطالعه را نیز در جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش ایسنا، "شفیعی‌ها" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز فقر مطالعه در کشورهای جهان سوم را از آثار سلطه و استعمار کشورهای استکباری برشمرد و افزود: مطالعه و خواندن کتاب رمز حیات یک ملت است.

** 56 درصد جمعیت باسواد استان قزوین در یکسال گذشته مطالعه غیردرسی داشته‌اند

وی یکی از ضعف‌ها و آسیب‌های کشور را فقر مطالعه دانست و گفت: طبق آمار 56 درصد جمعیت باسواد استان در یکسال گذشته مطالعه غیردرسی داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: براساس این گزارش 20 درصد مردم 2 ساعت، 15 درصد 2 تا 4 ساعت و حدود 11 درصد 4 تا 10 ساعت در هفته مطالعه غیردرسی داشته‌اند.

شفیعی‌ها سرانه مطالعه استان را یک ساعت و 46 دقیقه درهفته عنوان کرد و گفت: این میزان ( روزی 3 دقیقه مطالعه)، 80 درصد مردم استان باسواد و 20 درصد آنان بی‌سواد و یا کم‌سواد هستند.

بر پایه این گزارش، "زمانی"، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان هم کتاب را هدایتگر و راهنما دانست و گفت: با تلاش‌های انجام شده طی سالیان اخیر سرانه کتاب در مدارس استان به هفت و نیم جلد رسیده است.

وی برگزاری همایش نهضت مطالعه را در راستای ترویج بیشتر فرهنگ کتابخوانی در مدارس برشمرد و افزود: طبق توافقنامه امضاء شده با وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال 91 باید سرانه مطالعه غیردرسی دانش‌آموزان استان به 25 دقیقه در روز برسد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد