فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

همایش ادبی البرز

گزارش برگزاری همایش ادبی ( شعر انقلاب ) شهرستان البرز 

                   در روز چهارشنبه مورخ 16/11/87 همایشی تحت عنوان همایش ادبی شعر انقلاب با حضور مسئولین منطقه و تعدادی از اساتید شعر و ادب همچون جناب آقای حبیبی و سرکار خانم رجبی به اتفاق 300 نفر از دانش آموزان شاعر برگزیده و اعضای فعال کانون شاعران و نویسندگان منطقه در سالن مجتمع فرهنگی نیایش شهر محمدیه  برگزار گردید .

                  در این همایش ابتدا برنامه ها با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید توسط یک از دانش آموزان آغاز شد سپس اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی در صحن سالن طنین انداز شد و بعد جناب آقای تقوی مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان ضمن عرض خیر مقدم به حضار محترم مطالبی پیرامون اهمیت پرداختن به شعر و توجه به علم و ادب و کشف استعداد های ادبی نهفته در دانش آموزان و شکوفایی آنها در چنین مجالسی بیان نمودند .

                   در ادامه برنامه ها ابتدا تعدادی از دانش آموزان شاعر برگزیده اشعار خود را قرائت نمودند  و توسط حاضران مورد تشویق قرار گرفتند سپس سرود ی توسط گروه سرورد دبیرستان فاطمه الزهراء اجرا شد ؛ پس از آن شعری دیگر از دانش آموزان برگزیده خوانده شد و سپس یکی از شاعران بنام شهرستان جناب آقای حبیبی اشعاری زیبا در زمینه پیروزی انقلاب اسلامی و مسائل تربیتی قرائت نمودند .در ادامه نیز مجدد تعدادی از دانش آموزان اشعار خود را ارائه دادند .

                   برنامه ها با دعوت از شاعره توانای استان سرکار خانم فریده رجبی به جایگاه ادامه یافت ، خانم رجبی ابتدا با تشکر از دانش آموزان شاعر و نویسنده مطالبی در مورد اهمیت شعر و شاعری و شرایط یک شاعر خوب را بیان نمودند ، سپس در رابطه با خصوصیات شعر نکاتی فنی را ارائه دادند و در پایان تعدادی از اشعار زیبای خود را نیز قرائت نمودند.

                 پس از آن سرودی توسط گروه سرود دانش آموزان مدرسه راهنمایی همت یاران2  اجراء شد و تعدادی از دانش آموزان نیز اشعار خود را ارائه نمودند و در پایان از 12 نفر دانش آموز شاعر برگزیده با تقدیم هدایایی توسط مسئولین حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد ، همچنین هدایایی به 40 نفر از دانش آموزان کتابخوان برتر مدارس متوسطه و راهنمایی دختر اهداء شد .

                  در آخر تصاویری از این همایش را ملاحظه می فرمایید :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد