با حکم وزیر آموزش وپرورش:
محمد ابراهیم محمدی به عنوان اولین مدیرکل فرهنگی وهنری منصوب شد
با حکم دکتر حاجی بابایی وزیر آموزش وپرورش محمد ابراهیم محمدی به عنوان اولین مدیرکل فرهنگی وهنری معاونت پرورشی وفرهنگی این وزارت خانه منصوب شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،دکتر حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش وپرورش بنا به پیشنهاد هژبری معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش، محمدابراهیم محمدی را به سمت مدیرکل فرهنگی وهنری منصوب کرد.
بر اساس این گزارش با تفکیک شدن معاونت پرورشی وتربیت بدنی به دومعاونت مستقل ، معاونت پرورشی وفرهنگی درتشکیلات جدید دارای سه اداره کل شد،که درطی این حکم اداره کل تازه تاسیس فرهنگی وهنری اولین مدیرکل خود را شناخت.
وزیر آموزش وپرورش دراین حکم وظایف وانتظارات خود را ازمدیرکل جدید آورده است:
-مطالعه وطراحی برنامه ها وفعالیت های فرهنگی وهنری متناسب با رهنمودهای مقام معظم
رهبری (مدظله العالی)،قوانین ومقررات وبرنامه های کلان کشور .
-بازنگری وتطبیق فعالیت های موجود با وظایف فرهنگی وهنری مندرج در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش.
-برنامه ریزی درابعاد فرهنگی،هنری، شناسایی ظرفیت ها وتعامل قوی با دستگاه های فرهنگی ومراکزهنری کشور.
-تقویت وتجهیز مراکز فرهنگی تربیتی درسطح ملی واستانی با رویکرد نوآوری وبکارگیری شیوه های جذاب متناسب با نیازهای دانش آموزان.
-شناسایی ،آموزش وحمایت از نخبه های فرهنگی وهنری دانش آموزی.
-بازنگری درمسابقات وجشنواره های فرهنگی وهنری دانش آموزان از نظر کیفی وکمی .
-استفاده از ظرفیت های فرهنگیان هنرمند برای تولید آثار فاخر درحوزه دانش آموزی وزمینه سازی برای
بهره وری های فراگیر اجتماعی از فرآورده های هنری دانش آموزان درحوزه های مختلف.
-مدیریت متمرکز وتجمیع فعالیت های فرهنگی مرتبط همانند حجاب وعفاف، امر به معروف ونهی از منکرو...
-تهیه وتدوین طرح های لازم برای تقویت برنامه های اردویی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی.
-تهیه وتدوین متون وبرنامه های برگزاری مراسم آغازین صبحگاه ومناسبت ها درمدارس.
بنا براین گزارش وزیر آموزش وپرورش ضمن ابراز امیدواری وآرزوی توفیق در انجام مسئولیت ها در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی برای محمد ابراهیم محمدی ، اهتمام به موارد ذیل را برای پیشرفت بیشتر آموزش وپرورش خواستار شده است.
-ارتقاءدانش وآگاهی های سیاسی وبصیرت افزایی دانش آموزان با ساماندهی ، برنامه ریزی، مدیریت ونظارت برپرسمان های فراگیر درحوزه دانش آموزی به ویژه مقطع متوسطه .
-برنامه ریزی برای گسترش روحیه پژوهش وتحقیق با توسعه وتجهیز کتابخانه های مدارس، گسترش فرهنگ مطالعه وکتابخوانی دربین دانش آموزان .
-نظارت برفعالیت ها ومدیریت دبیرخانه شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی وپرهیز ازموازی کاری وتحکیم اقدامات تشکیلاتی ومعرفتی متناسب با ماموریت تشکل ها.
-برنامه ریزی ونظارت بر برگزاری انتخابات وساماندهی شوراهای دانش آموزی واعضای آن درقالب کمیته های تخصصی مرتبط وبرنامه ریزی جهت آموزش وارتقای سطح علمی نیروی انسانی اردوگاه های دانش آموزی کانون های فرهنگی وتربیتی با تولید منابع آموزشی مرتبط با فعالیت ها به منظور غنی سازی اردوها وبازدیدهای دانش آموزی