|
نوروز در فرهنگ شیعه
عید نوروز
نوروز در روایات اسلامى
نگاهى عمیق به عید نوروز
اعمال عید نوروز
نقاره ها زشوق تو دارند گفت و گو
پیچیده در رواق سحر ، عطر سبز هو
از خویش می شوند رها فوج کفتران
در سایه سار این همه سیمرغ آرزو
در آستان قدسی ات ای قبله گاه مهر
هستند لحظه های حرم ، دائم الوضو
بنگر غریب خسته ی حیرت نصیب را
در ازدحام آینه ها ، غرق جست وجو
این سایه ی مکدر و درمانده آمده ست
از خاک درگه تو کند کسب آبرو
دل را دخیل بسته به لبخند روشنت
واکن گره زبغض فروخفته در گلو
مثل همیشه چشم به راه نگاه توست
این زائر نشسته در ایوان روبرو
حسن یعقوب
بیست و هشتم صفر- آخرین رسول حق مهر سکوت بر لب می نهد و جبرائیل در حریم ملکوت گوشه عزلت می گزیند چرا که اینک خاک پیکر آن پاک را در خود نهفته و عرش اعلی و بهشت ابقی جان عزیزش را پذیرا گشته است. از این پس درهای آسمان بسته است، از این پس جز به مدد نور ستارگان امامت درشب تاریکی که با غروب خونرنگ دهم محرم سال 61 هجری آغاز شده است نمی توان راه جست و یافت. تا کی باشد که شمشیر آخته دوازدهمین پیشوا و رهبر، همنام آخرین رسول حق این تیرگی را بشکافد و خورشید راستی و عدالت را بر دیدگانمان بنشاند. چگونه می توان از این روح پاک و جان رسیده به افلاک سخن گفت؟ آنچه ما مسلمین، پیروان این آخرین پیامبر الهی می گوئیم و می نویسیم با عشقی بزرگ و شناختی اندک همراه است و آنچه اسلام شناسان غربی و غیرمسلمان می گویند و می نویسند با شناختی سترگ و برگرفته از برگه های تاریخ و بی عشقی هر چند اندک توام است. کجا می توان وصف این بزرگ مرد را یافت که عشقی سترگ و شناختی بزرگ با آن همراهی کند. کجا می توان آینه تمام نمای حبیب خدا را یافت و در چهره درخشان آن پاک اهورایی نگریست. بی شک جز در نهج البلاغه کلام شگفت آور امیرمومنان علی بزرگ، نمی توان وصف راستین و چهره بی آلایش رسول حق، پیامبرختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) را یافت. در کلام امیرالمؤمنان هیچ وصفی بدون تفکر و هیچ ستایشی بی اساس نمی توان یافت. در سخن ایشان هر چه هست راستی بر خواسته از آگاهی و دانش است و کجا می توان دو جان را چون پیامبر و علی (علیهماالسلام) به یکدیگر نزدیک یافت، نزدیک نه ! آشنا و هم خانه و هم اصل و یک ریشه یافت. چه جان علی جدای از جان پیامبر نیست. علی در دامان پیامبر رشد کرده و بالیده و پیامبر بر سینه علی و در آغوش آن یارترین یار جان به جان آفرین تسلیم کرده است.
بیانیه ایقلا و یونسکو در باره کتابخانه های مدارس (3)
ifla/unesco school library manifesto . IFLA
اهداف کتابخانه مدرسه
کتابخانه مدرسه جزء جدایی نا پذیر فرآیند آموزش است .
امور زیر برای گسترش سواد آموزی،سواد اطلاعاتی،آموزش وپرورش،یادگیری،وفرهنگ ضروری است وهسته اصلی خدمات کتابخانه مدرسه محسوب می شود :
- پشتیبانی وحمایت از اهداف آموزشی یی که در رسالت وبر نامه های در سی مدرسه تعریف شده است.
- ایجاد عادت مطالعه ولذت یادگیری در کورکان واستمرار عادت استفاده از کتابخانه در سراسر زندگی.
- ایجاد فر صتهای بهره گیری خلاق از اطلاعات در جهت دانش افزایی،درک بهتر،پرورش نیروی تخیل وسرگرمی
- کمک به همه دآنش آموزان در فر آیند یادگیری وبه کار گیری مهارتهای ارزشیابی واستفاده از اطلاعات ،صرفنظر از شکل وقالب آن،وتوجه به شیوه های ارتباطات درون جامعه
- دسترس پذیر سازی منابع و امکانات محلی،منطقه ای ،ملی،وجهانی که کاربران را با افکار ، تجربیات وعقاید متنوع آشنا سازد
- سازماندهی فعالیت هایی که مشوق آگاهیهای فر هنگی و اجتماعی است.
- همکاری با دانش آموزان،معلمان،مدیران و اولیاء برایتحقق بخشیدن به رسالت مدرسه
- اشاعهاین اندیشه که (آزادی فکر)و(دستیابی به اطلاعات) برای پرورش شهر وندانی مسئول ونیز مشارکت در دموکراسی ضروری است
- تر ویج تبلغ مطالعه و خدمات و منابع کتابخانه مدرسه برای تمام اعضای جامعه مدرسه و فراسوی آن
کتابخانه مدرسه این وظایف را از طریق تعیین خط مشی های خدمات،انتخاب وفراهم آوری منابع ، دسترس پذیر سازی منابع اطلاعاتی مناسب،آموزش کاربران ، و استخدام کار کنان متخصص با اجرا در می آورد.
ادامه دارد . . .
انتقاد شدید مجیدمجیدی/ سکوت در برابر جفای اندیشهورزان دنیاطلب به پیامبر مهربانی جایز نیست خالق فیلم سینمایی "آواز گنجشکها" عصر امروز پس از گرفتن جایزه فیلم برگزیده انجمن روزنامهنگاران مسلمان، با قرائت متنی به جسارت برخی به اصطلاح روشنفکران داخلی به مقام پیامبر مهربانی به شدت انتقاد و از تمام آنان که در مقابل این جفای بینظیر سکوت کردهاند گله کرد. |
آیت الله نوری همدانی:
قم - خبرگزاری مهر : آیت الله نوری همدانی گفت: جنگ نظامی در کشورهای اسلامی بخشی از جنگ فرهنگی است که استکبار آن را آغاز کرده است |