فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش در مراسم باشکوه بازگشایی مدارس:

امسال 280 هزار کتابخانه کلاسی در دوره ابتدایی برای سال تحصیلی 91-90 ایجاد می‌شود


وزیر آموزش و پرورش از ایجاد 280 هزار کتابخانه کلاسی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی 91-90 خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه راهنمایی دخترانه آزادی واقع در منطقه 14آموزش وپرورش  تهران با اشاره به افزایش تعداد مدارس هوشمند اظهار کرد: با ساماندهی دروس دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سال تحصیلی 91-90 یک ساعت به ساعات آموزشی دوره ابتدایی با عنوان (انس با قرآن) افزوده شده است.

وی با اعلام اصلاح اساسنامه مدارس نمونه دولتی و اجرایی شدن اساسنامه جدید مراکز آموزش از راه دور در سال تحصیلی 91-90 افزود: امسال شاهد افزایش چشمگیر دانش‌‌آموزان در مدارس سمپاد، شاهد و نمونه دولتی خواهیم بود.

حاجی‌بابایی به توسعه تجهیزات آموزشی مدارس با اختصاص 20 درصد از اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی 91-90 اشاره کرد و افزود: 116 استخر شنا در کشور در حال احداث است که با ایجاد آن تعداد استخرهای شنا به 400 استخر در سراسر کشور می‌رسد، همچنین ساخت 20 هزار نمازخانه و 20 هزار کتابخانه آغاز شده که طی سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: پروژه احداث کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی از سال 89 آغاز شد و امسال با احداث 280 هزار کتابخانه کلاسی ادامه خواهد یافت.

وی با اعلام اجرای طرح همگام در مدارس راهنمایی با تدارک 3 میلیون قرآن با ترجمه روان برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید افزود: امسال طرح طناب‌زنی برای دانش‌آموزان سال چهارم ابتدایی اجرا می‌شود و با تصویب دانشگاه ویژه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در هر استان یک پردیس برای پسران و یک پردیس برای دختران ایجاد خواهد شد.

حاجی‌بابایی از افزایش مدارس قرآنی و تصویب سند تحول بنیادین و فلسفه تعلیم و تربیت در سال تحصیلی 91-90 خبر داد و تصریح کرد: تمام نیروهای شرکتی در آموزش و پرورش کارمعین شده‌اند و در سال تحصیلی جدید نیز خدمتگزاران از شرایط معیشتی مناسب‌تری بهره‌مند خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه هیچ نیروی نهضتی، حق‌التدریس و شرکتی بلاتکلیف در آموزش و پرورش وجود ندارد و جایگاه تمامی این نیروها مشخص شده است، اضافه کرد: 70 درصد محتوای کتاب‌های دوره اول ابتدایی براساس اهداف تحول بنیادین تغییر کرده است و برای اولین بار 70 ساعت نرم‌افزار راهنمای آموزشی برای تدریس کتب جدیدالتالیف در اختیار معلمان این دوره تحصیلی قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌‌های پرورشی در سال تحصیلی 91-90 افزود: امسال یک میلیون نفر شامل 900 هزار دانش‌آموز و 100 هزار فرهنگی در قالب  اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

حاجی‌بابایی آموزش و پرورش را در آستانه یک تحول عظیم دانست و گفت: آموزش وپرورش از شئون دانشگاه است و معلم، کارمند محسوب نمی‌شود.

وزیر‌آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید با برنامه‌های متعدد، نشاط و شادابی را در محیط مدارس افزایش دهند و باید به سمتی حرکت کنیم که تحول بنیادین براساس علاقه و نشاط فرهنگیان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در آینده برنامه‌های بسیاری در آموزش و پرورش خواهیم داشت که با حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و تمام نیروهای آموزش و پرورش به مرحله اجرا در خواهد آمد تا آموزش و پرورش تراز جمهوری اسلامی به وقوع پیوندد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد