فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

پرسش مهر 12

یکشنبه 3 مهر 1390
دکتر احمدی نژاد در پیام تبریک آغاز سال تحصیلی جدید:
زیباترین صحنه های خروش انسانی ایرانیان به سوی سعادت و کمال در ماه مهر شکل می گیرد

رییس‌جمهور با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، مخاطب پرسش مهر امسال را کل جامعه فرهنگی و تعلیم و تربیت کشور و تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان دانست و از آنان خواست به این سوال پاسخ دهند که اگر جای رییس‌جمهور بودند برای ساختن و اعتلای نام ملت ایران و پیشبرد امور کشور چه چیزی را اولویت کار خود قرار می‌دادند؟

دکتر محمود احمدی‌نژاد در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید با بیان اینکه مهر ماه یادآور خاطره دوره ای ماندگار و فراموش نشدنی است، اظهار داشت: زیباترین صحنه‌های جوش و خروش انسانی و حرکت به سمت سعادت و کمال در ماه مهر در ایران زمین شکل می‌گیرد.رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران مهد فرهنگ و تمدن است، اظهار داشت: اقوام و قبایل گوناگون در سرتاسر سرزمین نورانی ایران در طول قرن‌ها و هزاران سال، دست در دست هم تلاش کردند تا هم خودشان را به قله کمال برسانند و هم ایران عزیز را بسازند و امروز هم مهمترین ماموریت ما پیگیری همین موضوع است.دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایران سرشار از استعداد است و تک تک مردم این سرزمین این شایستگی را دارند که در بالاترین مرتبه علم و کمال و انسانیت و تعالی قرار بگیرند و می‌توانند قله‌های علم و صداقت و جهاد و انسانیت و ارزش‌های انسانی را فتح کنند.رییس‌جمهور گفت: تک تک آحاد ملت ایران می‌توانند در ترسیم آینده تاریخ نقش تعیین‌کننده داشته باشند و هر کدام قادر هستند جلوه تمام نمای خدای متعال در زمین باشند و زیباترین‌ها را به نمایش بگذارند.دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه همه اقشار و آحاد ملت ایران بخصوص خانواده بزرگ فرهنگیان و دانشگاهیان و جوانان و نوجوانان ایران زمین باید به افق‌های بلند بیندیشند، گفت: اگر کسی به ذره‌ای کمتر از نقطه نهایی کمال و عظمت انسان بیندیشد و کمتر از آن را هدف‌گذاری کند، حتماً‌ ضرر کرده است؛ همه باید نقطه نهایی را هدف‌گذاری کنند.رییس‌جمهور تصریح کرد: راه کمال، خدمت به جامعه و تلاش برای اصلاح و رساندن آن به سعادت، عدالت، آزادی، مهرورزی و تعالی است.دکتر احمدی‌نژاد علم را لازمه کمال دانست و گفت: هر هدف بزرگی از طریق علم محقق می‌شود و ابزار اصلی برکشیدن انسان به بالاترین قله‌ها علم است، علم است و علم.رییس‌جمهور خطاب به خادمان عرصه تعلیم و تربیت کشور گفت: از اهالی تعلیم و تربیت استدعا دارم که نگاه خود را از قله برندارند و دنبال تربیت انسان‌های بزرگ عالم، فرهیخته، خلاق، توانمند، حکیم و مهربان باشند.دکتر احمدی‌نژاد فرزندان ایران اسلامی را امید ملت ایران برای آینده درخشان توصیف کرد و از آنان خواست که همواره به بالاترین نقطه کمال و پیشرفت اندیشه کنند.رییس‌جمهور در ادامه با طرح پرسش مهر اظهار داشت: در سال‌های قبل درباره فرهنگ مهرورزی، عدالت و نقش علم سوال شد. امسال از کل جامعه فرهنگی و تعلیم و تربیت کشور بخصوص جوانان و نوجوانان عزیز سوال می‌کنم که برای ساختن و سعادت و اعتلای نام ملت ایران و پیشبرد امور کشور اگر به جای رییس‌جمهور بودند، اولویت خود را انجام چه کاری قرار می‌دادند؟ با مسایل جهانی چگونه برخورد می‌کردند؟ برای ریشه‌کنی فقر و آبادانی ایران و خدمت به اقشار مختلف مردم چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟ و در زمینه پیشرفت علمی، صنعتی و اقتصادی کشور چه اهدافی در نظر گرفته و برای دفاع از حقوق ملت ایران در عرصه‌های مختلف چه می‌کردند؟
دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه پیامبر عزیز و اهل بیت ایشان الگوهایی درخشان در مسیر تعالی انسان و رسیدن به کمال هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم سال تحصیلی جاری، سال جهش‌های بلند فرزندان ملت ایران و همه دلسوزان و علاقمندان به انسان و تعالی انسان باشد.

رییس‌جمهور در ادامه با طرح پرسش مهر اظهارکرد: در سال‌های قبل درباره فرهنگ مهرورزی، عدالت و نقش علم سوال شد، امسال از کل جامعه فرهنگی و تعلیم و تربیت کشور بخصوص جوانان و نوجوانان سوال می‌کنم که برای ساختن و سعادت و اعتلای نام ملت ایران و پیشبرد امور کشور اگر به جای رییس‌جمهور بودند، اولویت خود را انجام چه کاری قرار می‌دادند؟ با مسایل جهانی چگونه برخورد می‌کردند؟ برای ریشه‌کنی فقر و آبادانی ایران و خدمت به اقشار مختلف مردم چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟ و در زمینه پیشرفت علمی، صنعتی و اقتصادی کشور چه اهدافی در نظر گرفته و برای دفاع از حقوق ملت ایران در عرصه‌های مختلف چه می‌کردند؟

شما دانش آموزان در مسائل جهانی چه می کردید و برای ریشه کن کردن فقر چه برنامه ای داشتید در یک کلام اگر شما رئیس جمهور بودید برای ایران عزیز چه می کردید

نظرات 1 + ارسال نظر
یوسف خدایاری یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:02 ب.ظ http://اhekayatedelha.persianblog.ir

آقایان باقری وعزیزپور عزیز از وبلاگ به روزتان سپاسگزارم خسته نباشید امیدوارم همیشه موفق وپیروزباشید خدایاری

با سلام
از لطف ومحبتی که داشتید متشکریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد