فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

فرهنگی وهنری

این وبلاگ مطالب مربوط به فعالیتهای فرهنگی و هنری را بررسی می کند.

محرم

سلام  بر  حسین

و سلام بر فرزندش علی

وبر همه فرزندان

و یاران او

 

کر بلا الگوی همیشگی ما است

                                                                                      مقام معظم رهبری

 

 

                                                                                                              سید مهدی شجاعی

سوار،درمشک را می گشاید وگلوی عطشناک مشک را به خنکای زلال آب می سپارد.

اگرقراربه نوشیدن اب هم باشد اول مشک را برای بچه های حسین(ع)بایدسیراب کرد .

عجب صدای دل انگیزی است غلغل فروشدن اب در گلوی مشک.

راستی!توچرا اب نمی نوشی ای اسب؟

وای که من چه غافل شدم از تو.

چرا سر بر گردانده ای وخیره به من نگاه می کنی؟

آتش میزند نگاه تو این دلم را ای اسب!

بنوش از این آب زلال گوارا،بنوش!

حق توست که از این آب بنوشی،نه حق نیست.فریضه است بر تو نوشیدن این آب.

بار سنگینی از این پس بر دوش توست.پس بنوش ای اسب باوفای من.

گریه می کنی؟اینجا چه جای گریه است ؟

ممنونم از همدلی وهمدردی ات.ولی تو اگر آب ننوشی در این جدال سنگین پیش روچگونه  می توانی تاب بیاوری وجست وخیز کنی،مقاومت کنی ؟

تورا به حق خودم بر تو سوگند می دهم که بنوشی.آهان!باز هم !

آنقدر بنوش که بتوانی یک جنگ سنگین نا برابررا تاب بیاوری.

من ؟! به من فکرنکن . من جگرم سو خته عطش کودکان حسین است .

این جگر به خوردن آب خنک نمی شود . فقط به بردن آب خنک می شود .

جگر مرا فقط نگاه رضایت سکینه خنک می کند.

اما بردن همین آب هم توش وتوان می خواهد.راهی که پیش روست،راه هموار وبی دغدغه ای نیست . آکنده از دشمن است . دشمن که تمام مسا له اش این است که آب به جبهه حسین نرسد .

عبور دادن این آب وبه سلامت رساندن این مشک مستلزم جنگی دلا ورانه وخونین است . واین جنگ توان می خواهد . تواگر آب بنوشی – نه دررگ هی تو که – در رگ های جبهه حسین خون تازه می دود.

برای تو که عباسی،نجنگیدن دشوار تر است از جنگیدن .

پس برای تو ، این آب نیست ، توش وتوان جنگیدن است . این ابزار را از دست فرو مگذار . ابن سعد در ست فهمیده است که اگر حسین ویارانش به آب دست پیدا کنند وجان بگیرند، احدی از سپاه اورا زنده نمی گذارند. این آب را بنوش تا بتوانی وظیفه ات را در مقابل حسین به نحو احسن به انجام بر سانی.

وظیفه در مقابل حسین.

وظیفه در مقابل حسین ؟ ...................

 

منبع :کتاب و شعر چه غافل مانده بود-ستاد بر گزاری شب شعر عاشورا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد